1950 - 2003

Vroegere jaren

In 1950 richtte Nick Quint (Nick) een handelsonderneming op voor kleine babyproducten in Den Haag, waarna hij startte met de import van gerenommeerde Europese merken. In de jaren '60 introduceerde hij zijn eigen label van Baby Care producten, genaamd Quinny.
Hij kocht een toonaangevende Nederlandse fabrikant van houten boxen en breidt de collectie uit met textiel en babykamerdecoratie. Het team wordt daarop uitgebreid met Peter, Dick en Mark, de zonen van Quint. Als familiebedrijf gaat Quinny zich richten op productontwikkeling en innovatie met het resultaat de eerste Quinny buggy's en kinderwagens in 1989.

In 1997 was de sportieve, opvouwbare Jogger de eerste internationale doorbraak van Quinny. Dankzij de onderscheidende styling en kleurstelling gecombineerd met luchtbanden, nam Quinny een voorsprong op de concurrentie. Quinny groeit uit tot een gevestigd lifestylemerk en wint een aanzienlijk marktaandeel in Europa. Na overname door de Dorel Group in 2001 werd het kinderwagensegment geherstructureerd en ontwikkelt Quinny zich tot een toonaangevend kinderwagenmerk met wereldwijde distributie.

Sluiten

Selecteer uw land