Quinny Service

Veelgestelde vragen

Kies je kinderwagen

Kies je onderwerp

Zijn de hoezen van de Quinny Buzz wasbaar?

Alle hoezen van de Quinny kinderwagens zijn wasbaar op 30°. Ze kunnen eveneens met de hand gewassen worden. Let wel op, ze mogen niet in de droger.

Wat is de maximale bandenspanning voor mijn kinderwagen?

De ideale bandenspanning is 26 PSI/1,8 bar. Als de banden niet goed opgepompt zijn, treedt er meer slijtage op en is de kinderwagen zwaarder om te duwen.

Ik wil graag op wintersport. Kan ik met de Buzz Xtra in de sneeuw lopen?

In principe kun je met de Buzz op elke ondergrond lopen. De Buzz wordt in veel wintersportlanden verkocht, waaronder Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Italië - wintersport bestemmingen bij uitstek!

Hoe kan ik een Quinny bestellen?

Je kunt je Quinny kinderwagens en andere accessoires rechtstreeks hier bestellen via Quinny.be. Wij leveren uitsluitend aan adressen in België, voor levering in Nederland verwijzen wij door naar Quinny.nl. Onderdelen voor je Quinny kinderwagen kun je via service.quinny.be bestellen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja dat kan. Bij de bevestiging via email krijg je een referentienummer en een link naar het DHL track en trace-systeem.

Kan ik mijn bestelling ook ergens anders laten leveren?

Ja, die optie is beschikbaar bij het plaatsen van de bestelling. Als je deze wilt laten verzenden naar een ander adres dan je factuuradres kun je tijdens het afrekenen een ander leveradres toevoegen. Daarnaast kun je in je account voor standaard factuur- en/of leveradres kiezen.

Zijn er extra kosten als ik gebruik maak van PayPal?

Nee, betalen via PayPal kan zonder extra kosten.

Hoe weet ik of mijn bestelling geplaatst is?

Wij sturen je een e-mail ter bevestiging van je bestelling met vermelding van de door jou bestelde producten nadat betaling heeft plaatsgevonden. Dit e-mailbericht is een bevestiging van de bestelling door Quinny.

Hoe kan ik artikelen retourneren die ik niet wil?

We bieden een no-nonsense 14-dagen-retourgarantie. Als je besluit om een ongebruikt of defect artikel te retourneren, hoef je alleen maar de instructies onder ‘retouraanvraag’ in je account te volgen.

Hoe kan ik een defect artikel retourneren binnen de garantieperiode?

Indien je een defect artikel hebt ontvangen, hoef je alleen maar de instructies onder ‘retouraanvraag’ in je account te volgen. Neem gerust contact op met onze klantenservice via 003188-1232442 of via be-consumercare@quinny.com.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Alle bestellingen boven de € 75,00 worden gratis bezorgd. Voor de overige bestellingen worden €3,95 verzendkosten in rekening gebracht.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Je artikelen zullen worden afgeleverd door vervoerder DHL.

Is het veilig om mijn creditcard gegevens via het web te versturen?

Ja, we coderen (vergrendelingen in ons systeem, onzichtbaar voor derden) je betaalkaartgegevens met behulp van SSL technologie om ervoor te zorgen dat je gegevens volledig veilig zijn.

Wat moet ik doen als ik een probleem heb nadat mijn bestelling is geleverd?

We zijn er om je te helpen bij elke stap van het bestelproces. Bel gerust onze klantenservice via 003188-1232442 en we helpen je graag.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling wil annuleren vóór verzending?

We gaan op de dag van je bestelling direct voor je aan de slag, daarom heb je weinig tijd om de bestelling voor verzending te annuleren. Bel in dit geval met onze klantenservice via 003188-1232442.
Als je je bestelling annuleert, zal je betaling volledig worden teruggestort. De restitutie zal worden voltooid binnen 24 uur; het kan echter 5-7 werkdagen duren voordat dit te zien is op je afschrift, dit is afhankelijk van je bank.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling wil annuleren terwijl die reeds verzonden is?

Je zult dan moeten wachten tot de artikelen worden geleverd, vervolgens kun je je bestelling (deels) retourneren via onze retourprocedures.

Wanneer wordt bevestigd dat mijn artikel beschikbaar is?

Bestellingen kunnen alleen geplaatst worden wanneer er voldoende voorraad is. De beschikbaarheid van het product wordt weergegeven bij het plaatsen van een bestelling. In het onwaarschijnlijke geval dat er geen voorraad beschikbaar is, kun je geen bestelling plaatsen.

Wanneer vindt de betaling plaats?

Toestemming tot betaling moet worden gegeven op het moment van je bestelling. Alleen na toestemming kan de betaling door ons worden uitgevoerd, hiervoor moet de bestelling eerst door ons verwerkt zijn. Hierdoor kan er wat tijd zitten tussen het moment van bestellen en het uitvoeren van de betaling.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Levering vindt gewoonlijk plaats binnen 3 werkdagen.

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken om mijn bestelling te plaatsen?

Je kunt gebruik maken van Mr Cash, MasterCard, American Express, Maestro, VISA of PayPal

Zijn alle Quinny producten wettelijk goedgekeurd?

Elke kinderwagen van Quinny voldoet aan de vereiste en meest recente Europese norm voor kinderwagens, EN1888:2003.

Is het veilig om een tas aan de kinderwagen te hangen?

We raden sterk af om tassen aan de kinderwagen te hangen. De kinderwagen kan hierdoor minder stabiel worden, waardoor het risico toeneemt dat hij omvalt met je kind erin.

Wat is de garantie op mijn Quinny?

Je hebt een garantie van 2 jaar op je kinderwagen. Ga naar Quinny Service/garantie op deze website voor meer informatie. Neem contact op met je leverancier als je een beroep wilt doen op de garantie. Daarbij heb je het originele aankoopbewijs nodig.

Ik wil onderhoud of een reparatie aan mijn Quinny uitvoeren. Waar kan ik onderdelen bestellen?

Op deze website kun je via de Quinny service pagina -zoek onderdelen, informatie vinden over de beschikbare reserveonderdelen, prijzen en de levertijd. Heb je het benodigde onderdeel gevonden, dan kun je ze vanaf hier direct bestellen.

Is het mogelijk een peuterautostoeltje (groep 1) op het frame van mijn kinderwagen te zetten?

Het is niet mogelijk bij onze huidige producten. Veiligheid, kwaliteit en gebruiksgemak zijn belangrijke pijlers bij het ontwikkelen van onze producten. Om deze punten te waarborgen willen we geen compromissen sluiten en is besloten om deze mogelijkheid niet uit te werken.

Moet ik mijn kind vastzetten als het in de kinderwagen zit?

Zet je kind altijd goed vast in de kinderwagen, zelfs voor korte wandelingen. Kinderen zijn nieuwsgierig en snel, de gordel zorgt ervoor dat je kleine avonturier zich niet bezeert.

Moet ik een siliconenspray of andere smeermiddelen gebruiken om mijn Quinny te onderhouden?

Vermijd smeermiddelen, de olie-achtige substantie trekt vuil en stof aan. We raden je aan in plaats daarvan een droge Teflon-spray of meubelwas te gebruiken.

Mijn regenhoes raakt beslagen. Hoe komt dat?

Een beslagen regenhoes is vervelend omdat je kindje niet goed naar buiten kan kijken, maar het is een natuurlijk verschijnsel. Het wordt veroorzaakt door temperatuurverschil, een lagere temperatuur buiten de regenhoes en de warmte er binnenin.

Waarvoor zijn de D-ringen op mijn Quinny?

Aan deze D-ringen kan een extra veiligheidsgordel bevestigt worden.

Wat is een 3-in-1-systeem?

Een 3-in-1-systeem wordt ook wel een reissysteem genoemd. Het is een systeem dat uit drie delen bestaat: een kinderwagenframe waarop een babyautostoeltje en een kinderwagenbak bevestigd kunnen worden. Zo kun je de beste optie kiezen voor jouw manier van reizen en de behoeften van je kindje.

Wat is het verschil tussen een buggy en een kinderwagen?

Een buggy is een kleine kinderwagen die compact kan worden ingevouwen in lengte en breedte (3D-opvouwen). Gewoonlijk gebruik je deze als je kind wat ouder is en zelf kan zitten. Een kinderwagen heeft een groter frame met een zitje met leunstanden en/of een afneembare kinderwagenbak voor een vlakke ligstand zodat je kindje tijdens de eerste maanden comfortabel kan liggen.

Waarom is het belangrijk mijn product te registreren?

Het registreren van je Quinny product levert vele voordelen op: je krijgt nieuws over handige accessoires en Quinny producten. Ook zullen we nieuws en tips delen waardoor je je Quinny kinderwagen optimaal kunt gebruiken. Het is ook nuttig voor ons om te weten hoe we met je in contact kunnen komen als er iets belangrijks is met je kinderwagen.

In combinatie met welke producten kan ik de opvouwbare kinderwagenbak gebruiken?

De opvouwbare kinderwagenbak past op de Quinny Moodd.

Waarom is zeewater slecht voor mijn Quinny?

Het zout in zeewater tast metalen onderdelen aan, waardoor roestvorming en permanente schade optreden. Na een uitje naar het strand kun je het frame en de wielen van je kinderwagen het beste met schoon water reinigen.

Waar kan ik het modelnummer vinden van mijn Moodd zodat ik mijn Moodd kan registreren?

Het modelnummer (batch code) van de Quinny Moodd kun je vinden op het waslabel van het stoeltje.

Kan ik de Yezz in het vliegtuig meenemen als handbagage en in het bagagevak boven mijn stoel opbergen?

De meeste luchtvaartmaatschappijen accepteren de Quinny Yezz als handbagage, aangezien deze ingevouwen voldoet aan de afmetingen voor handbagage. Vraag dit voor de zekerheid vóór de reis na bij de luchtvaartmaatschappij.

Waar kan ik het modelnummer vinden van mijn Yezz zodat ik mijn Yezz kan registreren?

Het modelnummer (batch code) van de Quinny Yezz kun je vinden op het waslabel van het stoeltje.

Kan ik de Zapp in het vliegtuig meenemen als handbagage en in het bagagevak boven mijn stoel opbergen?

De meeste luchtvaartmaatschappijen accepteren de Quinny Zapp als handbagage, aangezien deze ingevouwen voldoet aan de afmetingen voor handbagage. Vraag dit voor de zekerheid vóór de reis na bij de luchtvaartmaatschappij.

Kan ik van mijn standaard Zapp een Zapp Xtra maken?

Bij je Quinny verkooppunt is een apart Zapp Xtra zitje verkrijgbaar. Om dit op het frame van de Zapp te bevestigen, is een set adapters nodig, die bij het zitje wordt geleverd.

Kan ik de Zapp in het vliegtuig meenemen als handbagage en in het bagagevak boven mijn stoel opbergen?

De meeste luchtvaartmaatschappijen accepteren de Quinny Zapp als handbagage, aangezien deze ingevouwen voldoet aan de afmetingen voor handbagage. Vraag dit voor de zekerheid vóór de reis na bij de luchtvaartmaatschappij

Waar kan ik het modelnummer vinden van mijn Zapp zodat ik mijn Zapp kan registreren?

Het modelnummer (batch code) van de Quinny Zapp kun je vinden op het waslabel van het stoeltje.



Geen overeenkomende antwoorden




Sluiten

Selecteer uw land